Transzdiszciplináris megközelítéssel kutatunk a környezet- és társadalomtudományok határterületein.
Lezárt és futó projektek száma
Bevont kutatók száma összesen
Tavaly óta elnyert projektek száma
Projektek
Innovatív megoldások a biodiverzitásért és a méltányosságért
Társadalmi, gazdasági és politikai folyamatok átalakítása a biodiverzitás és a társadalmi méltányosság támogatására.
Bővebben...Adatalapú döntések az egészséges táplálkozásért
MI alapú, digitális alkalmazások fejlesztése segíti egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozási szokások kialakítását.
Bővebben...Vad rokon növényfajok a fenntartható mezőgazdaságért
A vad rokon növények hozzájárulhatnak a változatosabb, fenntarthatóbb és táplálóbb élelmiszerek biztosításához.
Bővebben...A hüvelyes növények előnyei
A hüvelyes növények és a hüvelyes alapú termesztési rendszerek által nyújtott ökoszisztéma-szolgáltatások előnyeinek értékelése
Bővebben...Hírek
Sokszínű remény az ökológiai válság korában
•
Reménykedhetünk-e a pozitív jövőben, ha az ökológiai válság kilátástalannak tűnik?
Mit tehetünk, hogy elkerüljük a bénító apátiát és a reménytelenséget?
Hogyan tudjuk az erőforrásainkat a szebb jövő elérésére fordítani?
Mihók Barbara ökológussal, mentálhigiénés szakemberrel Gébert Judit beszélgetett a Zöld Egyenlőség podcastban.
Hogy legyünk jóban a természettel?
•
A Civil Rádió Demokrácia MOST! című műsorában Farkas Gabriellával, Pataki Györggyel és Szilvácsku Zsolt tájépítésszel beszélgetett Péterfi Ferenc.
Bővebben...Ki védi meg a zöldeket? A mentális egészség védelme a környezeti válság élvonalában
•
Új publikációnk:
2024/3, 104–119. DOI: 10.56699/MT.2024.3.8 Ki védi meg a zöldeket? A mentális egészség védelme a környezeti válság élvonalában. Máltai Tanulmányok,
Bővebben...Gyógyító kert: természetalapú megoldás a mentális egészség támogatására
•
Új publikációnk:
Bővebben...Környezeti nevelés új utakon: Tavaszi terepmunkánk és három konferencia tanulságai
•
A PLANET4B projekt részeként ebben a tavaszi félévben megkezdtük
együttműködésünket két iskolával, hogy megvizsgáljuk az iskolakertekben és egyéb
élményalapú oktatási módszerekben rejlő lehetőségeket. Előzetes eredményeink
rávilágítanak arra, hogy a részvételi tanulási módszerek hogyan fejleszthetik a diákok
kognitív képességeit és mélyíthetik a természettel való kapcsolatukat. Ezen
eredmények megosztása során egy hazai és két nemzetközi konferencián
hangsúlyoztuk az innovatív oktatási megközelítések és az oktatáspolitikai reformok
szükségességét a fenntartható jövő érdekében.
Ezt a világot már nehéz jobban elrontani. A WMN interjúja Kelemen Eszterrel
•
Új alapokra kellene helyeznünk a természet, a társadalom és a gazdaság viszonyát, a biológiai sokféleség pusztulása pedig talán még a klímaváltozásnál is súlyosabb probléma – véli Kelemen Eszter ökológiai közgazdász, az ESSRG egyik alapítója és vezető kutatója…
Fő kutatási területei többek között az ökoszisztéma-szolgáltatások, a tudomány és a szakpolitika közötti párbeszéd, a társadalmi részvételre épülő kutatási technikák, valamint az ifjúságnevelés, és nem ért egyet a közvélekedéssel, miszerint politikai szinten nem történik „semmi” a környezeti krízis mérséklése érdekében. Az azonban tény szerinte, hogy sokkal többet kellene tenni, és nem kellene mindent pénzben mérni. Egyik bázisán, a budapesti CEU-n beszélgettünk.